منابع آگاه از گلایه‌های شدید برخی نزدیکان علی کردان وزیر سابق کشور از دکتر محمود احمدی‌نژاد و حلقه مشاوران ارشد وی خبر می‌دهند.
طی دو ماه اخیر تعدادی از نزدیکان آقای کردان در جلسات نیمه‌خصوصی شدیداً از رئیس‌جمهور و حلقه مشاوران اصلی وی انتقاد می‌کنند چرا که معتقدند آقای احمدی‌نژاد پس از ماجرای استیضاح وزیر کشور؛ عملاً او را نادیده گرفته و به فراموشی سپرده است.

گفته می‌شود نزدیکان آقای کردان در پیام‌هایی که توسط افراد مختلف برای رئیس‌جمهور ارسال کرده‌اند؛ سه مساله اصلی را به او یادآور شده‌اند. اول این که علی کردان هزینه اختلافات مجلس با دولت را پرداخته و در حقیقت «قربانی» انتقادات مجلس از شخص آقای احمدی‌نژاد شده است. دوم این که آقای کردان حداقل در دو نوبت تصمیم داشته است استعفا دهد اما به دلیل مخالفت شدید احمدی‌نژاد از استعفا خودداری کرده است. و نهایتاً سوم آن که آقای احمدی‌نژاد در گفتگوهای مختلف از جمله در مکالمه تلفنی‌ای که عصر روز استیضاح علی کردان با او داشته، بر حمایت خود از وی تاکید کرده است؛ حال آن که پس از برکناری کردان عملاً اظهارات خود را فراموش کرده و او را نادیده گرفته است.

نزدیکان وزیر سابق کشور معتقدند مخالفت شدید آقای احمدی‌نژاد با استعفای او و تاکید رئیس‌جمهور بر ایستادگی در مقابل فشارهای مجلس هزینه‌های سیاسی سنگینی را بر کردان تحمیل کرده است. به ادعای آن‌ها، علی کردان صرفاً برای اجرای خواسته رئیس‌جمهور استعفا نکرد اما این مساله نه تنها باعث کدورت برخی از دوستان کردان نظیر دکتر علی لاریجانی شد، که باعث گشت بسیاری از چهره‌های نظام او را به دلیل «تقابل» با مجلس و تحمیل هزینه‌های سنگین بر نظام مورد شماتت قرار دهند. به ادعای این دسته، علی کردان در این زمینه نیز هزینه تصمیم شخص آقای احمدی‌نژاد را پرداخت کرده است.

بر اساس اظهارات یک منبع آگاه، نزدیکان علی کردان انتظار داشتند که رئیس‌جمهور شخصاً در جلسه استیضاح وزیر سابق کشور حاضر شود و از او دفاع کند. از همه مهم‌تر این انتظار جدی وجود داشت که علی کردان به محض برکناری توسط مجلس عصر همان روز به عنوان یکی از معاونان رئیس‌جمهور منصوب شود. اما نه تنها این انتظارات برآورده نشد و علی کردان برای اولین بار در تاریخ نظام به صورت تنها به جلسه استیضاح خود رفت؛ بلکه اکنون پس از «دو ماه و نیم» هنوز هیچ مسئولیتی به وی واگذار نشده است.

ظاهراً برخی از حامیان آقای کردان تصور می‌کنند که محمود احمدی‌نژاد به رغم مواضع اولیه خود و حمایت‌های لفظی محکمی که صورت داد؛ در مرحله عمل تسلیم فشارهای نمایندگان منتقد شده است و در آستانه انتخابات می‌کوشد بسیار محتاطانه حرکت کند. به گفته این دسته، اخباری که در زمینه پیشنهاد آقای احمدی‌نژاد به کردان برای تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی یا انتصاب به عنوان معاونت برنامه‌‏ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور (جانشین برقعی) منتشر شده است نیز بیشتر جنبه رسانه‌ای دارد و تاکنون هیچ عزم جدی‌ای در این زمینه به چشم نخورده است. با این حال؛ حامیان کردان معتقدند که ادامه این وضعیت هرچند که با استقبال طیف رایحه خوش خدمت و حلقه اطرافیان رئیس‌جمهور مواجه شود؛ اما پیام بدی را به سایر اصولگرایانی که از دولت نهم حمایت می‌کنند ارسال خواهد کرد.

اما حامیان کردان اصل جریان را ،که کردان حتی به رییس جمهور هم دروغ گفته است وفدای ریسک بزرگی که خود، در طول حیات سیاسی اش نموده بود، شده است ، را نادیده گرفته اند و به این فکر ننموده اند، که میلیونها نفر که به رئیس جمهور رای داده اند ،انتظار شان همان بود که وی به آن عمل نموده وخود را به جریان کردانها نفروخت .

و گلایه های حامیان کردان را تنها به گلایه های بی جا می توان تعبیر نمود که احمدی نژاد با توجه به اعتقاداتش هرگز به آنها توجهی نخواهد نمود .

هرچند کردان به ظاهر اعلام نموده است تمایل ندارم به تامین اجتماعی بروم  و رسانه ها انعکاس دادنه که :علی کردان گفت که تمایل ندارد مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی شود.

وحسینعلی ضیایی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری که در محل رادیو پرسمان تشکیل شده بود، در پاسخ به خبرنگاری که از او در مورد احتمال برکناریش سوال کرد گفت: من از ابتدا هم آمده بودم که بروم.نمی دانم که چه اتفاقی می افتد، مثل مرگ است، شما همین الان نمی دانید که یک ساعت دیگر زنده هستید یا نه!

یک منبع آگاه نیز گفت که ضیایی قرار است که تا هفته آینده برکنار شود برخی از منابع از احتمال تصدی کردان به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آینده نزدیک خبر می دهند.

علی کردان وزیر سابق کشور نیز اظهار کرد که بنده ضمن نهایت احترام به تمام کارکنان شریف و متعهد سازمان تامین اجتماعی تا زمانی که زنده هستم و جان در بدن دارم مایل نیستم که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی شوم.

برخی از منابع از احتمال جایگزینی اسماعیل همدانلو معاون سازمان تامین اجتماعی بجای ضیایی خبر میدهند


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا